SEO to jeden z kluczowych elementów marketingu w sieci. Branża pozycjonowania i optymalizacji ulega jednak dynamicznym przemianom. W rezultacie metody z sukcesem stosowane jeszcze jakiś czas aktualnie coraz częściej okazują się mało przydatne. Jakie więc najważniejsze zmiany w zakresie SEO zaszły na przestrzeni ostatnich paru lat? Co oznacza coraz bardziej popularny i coraz częściej używany termin „nowe SEO”? Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco dokładniej.

SEO a nowe algorytmy Google

Jeszcze nie tak dawno temu pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwarek opierało się w ogromnej mierze na tworzeniu ogromnej ilości tzw. zapleczówek, które były do granic możliwości wypełnione frazami kluczowymi. W ten sposób działała ogromna większość profesjonalnych pozycjonerów i, co ciekawe, wielu spośród nich nadal korzysta z możliwości, jakie wciąż oferują presell pages. Niezależnie jednak od tego zaplecze SEO w jego tradycyjnym, znanym jeszcze sprzed kilku lat lat znaczeniu aktualnie coraz wyraźniej traci na efektywności. Wynika to przede wszystkim z nowych algorytmów Google. Twórcy tej wyszukiwarki nie ukrywają, że docelowym zamiarem jest stworzenie robotów, które w możliwie jak najdoskonalszym stopniu imitują realnych użytkowników internetu. Już więc obecnie roboty Google są w stanie do pewnego stopnia analizować oraz waloryzować wartość merytoryczną contentu dostępnego na stronie. Oprócz tego dzisiejsze Google jest bardzo wyczulone na wszelkiego rodzaju techniki, które noszą znamiona spamu. Między innymi z tego powodu sporo pozycjonerów powoli rezygnuje z zapleczówek. Na tym jednak sprawa się bynajmniej nie kończy. Aktualnie roboty wyszukiwarek stosują również szereg procesów mających na celu ocenę rzetelności witryny. Wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania mogą mieć więc między innymi takie faktory, jak:
  • 1. Szeroko rozumiane User Experience
  • 2. Parametry CTS oraz czas spędzany przez użytkownika na witrynie
  • 3. Preferencje indywidualne konkretnego użytkownika(np. historia przeglądania lub historia wyszukiwania w Google)
W tym kontekście staje się oczywistym fakt, że nowoczesne SEO jest dziedziną znacznie bardziej złożoną, niż miało to miejsce jeszcze chociażby 10 lat temu. Czy content marketing to nowe SEO? Marketing treści to aktualnie jedna z najważniejszych oraz zdecydowanie najbardziej perspektywicznych form promocji w sieci. Co również bardzo istotne, działania z zakresu content marketing mają coraz większy wpływ również na pozycję w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim, content marketing pozwala na generowanie linków naturalnych, co sprawia, że strona zaczyna być postrzegana przez roboty Google jako bardziej wiarygodna. Nie do przecenienia są również jakości parametrów wchodzących w skład User Experience. Dobry i ciekawy blog firmowy to znacznie dłuższe wizyty użytkowników na stronie. Ten czynnik obecnie także jest brany pod uwagę przez wyszukiwarki i ma wydatny wpływ na pozycję witryny.  Content marketing to także doskonała przestrzeń, która umożliwia wysoce pożyteczne pozycjonowanie na długi ogon. Jeżeli tylko treści są dobrze napisane i ciekawe- zręczny copywriter będzie w stanie bez żadnego problemu zawrzeć w nich frazy typu long tail.