Dobrze zoptymalizowane adresy URL są ważne zarówno dla optymalizacji wyszukiwarek, jak i dla wygody użytkownika. Podobnie jak w przypadku tytułów stron, adresy URL pomagają opisać stronę internetową wyszukiwarkom i potencjalnym odwiedzającym. Chociaż należy wziąć pod uwagę wiele czynników, oto osiem sprawdzonych metod tworzenia przyjaznych SEO adresów URL.

Opis w adresie

Użytkownik powinien mieć możliwość dokładnego odgadnięcia zawartości strony internetowej, czytając jej adres URL. Dlatego adres URL powinien zawierać dokładną frazę lub termin odnoszący się do zawartości strony.

Uwzględnij słowa kluczowe w adresach URL

Najlepszą praktyką jest optymalizacja każdej strony internetowej pod kątem jednego słowa kluczowego, które powinno być zawarte w adresie URL. Ważne jest również umieszczenie najważniejszych słów kluczowych na początku adresu URL, ponieważ roboty wyszukiwarek nie przywiązują tak dużej wagi do słów znajdujących się na końcu adresu URL. Nie nadużywaj jednak słów kluczowych. Wyszukiwarki rozpoznają zamierzone upychanie słów kluczowych i będą karać witrynę za te działania.

Do oddzielania słów używaj łączników

Używanie łączników do oddzielania słów w adresach URL jest ważne zarówno dla czytelności, jak i optymalizacji wyszukiwarek. Google zaleca używanie łączników (-) zamiast podkreśleń (_) w adresach URL. Łączniki są traktowane jako spacje między wyrazami, a słowa połączone podkreślnikami są rozpatrywane jako jedno słowo.

Używaj małych liter w adresach URL

Nie używaj wielkich liter w swoich adresach URL. Może to doprowadzić do zduplikowania adresów URL lub przekierowania na nieistniejącą stronę.

Krótki adres URL

Adres URL strony internetowej powinien być jak najbardziej szczegółowo opisany i zwięzły. Krótki adres URL można szybciej wpisać i przeczytać. Ponadto im mniej słów, tym większą wartość otrzymuje każde słowo od robotów wyszukiwarki. Zbyt wiele podobnych słów w adresie URL może być postrzeganych jako upychanie słów kluczowych i może spowodować spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Statyczne adresy URL

O ile to możliwe, lepiej jest używać statycznych, niezmiennych adresów URL. Są to adresy URL, które pozostają niezmienne przy każdym wczytywaniu strony. Staraj się unikać niepotrzebnych parametrów, takich jak „?”, „&” I „=”, które są typowymi cechami dynamicznych adresów URL. Statyczne adresy URL są łatwiejsze do odczytania zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek.

Uważaj na subdomeny

Należy wziąć pod uwagę, że wyszukiwarki mogą traktować subdomeny jako odrębną jednostkę od domen podstawowych. Może to wpływać na wiele aspektów SEO, w tym na budowanie linków. 

Wykorzystanie tych sprawdzonych metod powinno pomóc Twojej witrynie w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania i zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twoich stron. Kluczowym elementem adresów URL i wszystkich aspektów SEO jest ich użyteczność. Zawsze miej na uwadze użytkownika docelowego. Google lubi zmieniać zasady pozycjonowania, dlatego zawsze miej oko na zmiany zachodzące w SEO.