Podstawą do dobrego i skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest odpowiednia optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Gdy mamy do czynienia z mało konkurencyjnymi słowami czy frazami kluczowymi, niejednokrotnie już sama optymalizacja strony www wpływa na znaczną poprawę jej pozycji. Sprawdź, na jakie elementy na swojej witrynie  zwrócić uwagę, aby była ona jak najlepiej zoptymalizowana pod względem SEO.

Co to jest SEO?

Search Engine Optimization (w skrócie SEO) to właśnie optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki oraz zbiór działań, które mają na celu takie przygotowanie konkretnej witryny po to aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki z zachowaniem jej zasad. Przykładem tych zasad są chociażby wytyczne od najpopularniejszej wyszukiwarki Google w postaci zbioru zasad zebranych w dokumencie „Wytyczne Google dla webmasterów”

Optymalizacja adresu URL

Jedna złota rada odnośnie tego, jak powinny wyglądać adresy URL stron, to toaby tworzyć adresy URL w taki sposób, aby użytkownik wiedział co będzie czytał.  Po prostu, adres URL powinien jak najbardziej opisywać zawartość strony, takie adresy URL nazywane są przyjaznymi adresami URL. Oprócz tego trzeba także pamiętać o tym aby nasze adresy były:

  • nie za długie, maksymalnie około 100 znaków
  • nie zawierają znaków specjalnych, np. „?”, „$” oraz polskich znaków 
  • dobrze informujące o zawartości strony (użytkownik może się domyślić, co znajdzie pod tym adresem)

Optymalizacja treści na stronie

Aktualnie treści na stronie mają ogromnie duże znaczenie i swoją wartość w optymalizacji pod kątem działań SEO. Wpływ na SEO mają także zachowania użytkowników na stronie, oraz to jak szybko z niej wychodzą  oraz czy ile spędzają na niej czasu. Czynniki te korelatywnie związane są z jakością oferowanych treści na stronie, dlatego też warto zadbać o to, aby wypełnić stronę treściami, które spełniają określone warunki:

  • Treści są wyczerpujące – staraj się unikać umieszczania tekstów krótkich, składających się z kilku zdań. Postaraj się wyczerpać temat opisując na stronie usługi oraz produkty. Opisz dokładnie wszelkie właściwości związane z tematem. Użytkownik będzie zadowolony z faktu, że po przeczytaniu treści jest bogatszy o nową wiedzę, a roboty wyszukiwarki uznają Twoją stronę za bardzo wartościową.
  • Treści są oryginalne -używaj treści, która nie jest skopiowana z innych źródeł  i nie ma znaczenia czy są to opisy z innych stron czy opisy ze producenta czy  hurtowni. Jeśli nie masz do końca pewności, czy teksty na stronie są unikatowe, skorzystaj z gotowych narzędzi pomocnych w tej kwestii np. Copyspace.
  • Treści są odpowiednio zredagowane – przy wklejaniu dłuższych tekstów warto pokusić się o dodatkowe formatowania w postaci chwytliwych nagłówków H1, H2, H3. Są to znaczniki HTML, które mówią nam co jest głównym nagłówkiem/tytułem (H1), co podtytułem (H2, H3) itp. 
  • Treść zawierające odpowiednie słowa i frazy kluczowe – jeśli wybrałeś już słowa i frazy  kluczowe, które będą najlepsze dla pozycjonowania Twojej witryny, postaraj się ich używać we wrzucanych tekstach na stronie. Unikaj jednak stosowania ich na siłę oraz wklejania ich bez większego sensu stylistycznego. Wykorzystaj synonimy słów oraz wyrazy bliskoznaczne. To dużo lepsze rozwiązanie niż teksty z niepotrzebnie dodawanymi słowami kluczowymi.
  • Treści są urozmaicone – jeżeli treści, które oferujesz użytkownikom na stronie będą tylko blokiem tekstu, to z pewnością nie zwrócą one jego uwagi i nie zachęcą go do ich czytania. Zastosuj w odpowiedni sposób pogrubienia, kursywę w tekście a do wyliczeń zastosuj wypunktowanie. Do tekstu postaraj się znaleźć pasującą i nie przytłaczającą grafikę.

Warto przeanalizować sobie powyższe stwierdzenia, ponieważ jest to niezwykle istotne dla osób zaczynających swoją przygodę z pozycjonowaniem i optymalizacją Zrozumienie prostych zasad działania optymalizacji SEO i wyrobienie w sobie intuicji pozwala wybrać najlepsze rozwiązania w zakresie struktury zarządzania treścią.